Oddział IV – Kaczuszki

W tym roku szkolnym do grupy "Kaczuszek" uczęszczają dzieci w tym samym przedziale wiekowym co do grupy "Żabek", czyli 5-6 latki i dokładnie w tej samej liczbie czyli dwadzieścia troje.

W naszej grupie jest bardzo wesoło. Dziewczynki uwielbiają tańczyć i śpiewać, bardzo chętnie bawią się też w kąciku lalek, opiekując się nimi i przygotowując dla nich pyszny obiadek. Chłopcy najbardziej lubią konstruować skomplikowane budowle z klocków.

Wszyscy jesteśmy bardzo aktywni i ciekawi świata. Z zainteresowaniem uczestniczymy
w zajęciach, na których dowiadujemy się od naszych pań dużo ciekawostek przyrodniczych, słuchamy ciekawych opowiadań, uczymy się, co jest dobre, a co złe oraz uczymy się różnych umiejętności poznając  wiele ciekawych i potrzebnych nam rzeczy.

Na zajęciach popołudniowych też się nie nudzimy. Utrwalamy i doskonalimy to, czego się już nauczyliśmy, dużo rysujemy, wycinamy, układamy puzzle, gramy i bawimy się. Nasza grupa realizuje Program „Kocham Przedszkole” autorstwa Mirosławy Pleskot i Agnieszki Staszewskiej-Mieszek oraz projekt edukacyjny "Niemieckie ABC" i program autorski "Ukochana Zatorszczyno codziennie mocniej w Ciebie wzrastam".

Wychowawcy:

mgr Bernadetta Jarnot

lic. Izabela Fryc-Rajda


RAMOWY ROZKŁAD DNIA

GRUPA III

 

Godziny

Zajęcia dnia

6.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.

8.00 – 8.30 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne
z zainteresowaniami dzieci.

8.30 – 8.45

Ćwiczenia poranne.

8.45 – 9.00

Przygotowanie do śniadania.

9.00 – 9.30

Śniadanie.

9.30 – 11.00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (4 bloki 15-minutowe).

11.00 – 11.45

Spacer. Zabawy na  świeżym powietrzu, np. na placu zabaw,
w parku. Ćwiczenia gimnastyczne.

11.45 – 12.00

Przygotowanie do obiadu.

12.00 – 12.30

Obiad.

12.30 – 12.45

Ćwiczenia relaksacyjne.

12.45 – 14.15

Zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia graficzne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Czytanie fragmentów książek. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.

14.15 – 14.30

Przygotowanie do podwieczorku.

14.30 – 14.45

Podwieczorek.

14.45 – 15.30

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach.