Oddział I – Pszczółki
„PSZCZÓŁKI” – to dzieci trzy, cztero-letnie. Nasza gromadka liczy 19 przedszkolaków.
Jesteśmy najmłodszą grupą przedszkolną, poznajemy nowych kolegów, koleżanki
i nasze panie.
Jesteśmy ciekawi świata, interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie,
ale pamiętamy również o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych.
Uczymy się nowych zabaw, piosenek, wierszyków.
Dużo radości sprawiają nam spacery, wycieczki oraz zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Mamy dopiero po 3 i 4 latka, wiele rzeczy robimy po raz pierwszy.
Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał nam radość i uśmiech na twarzy.
Wychowawcy:
mgr Dagmara Gliniak
dyr. mgr Bożena Jezierska
Ramowy rozkład dnia
Grupa I
Godziny | Zajęcia dnia |
---|---|
8.00 – 8.20 | Zabawy według wyboru dzieci oraz ich zainteresowań. Zabawy integrujące grupę. Zabawy na powitanie. Gry i zabawy dydaktyczne, tematyczne, badawcze. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami. Zabawy relaksacyjne. Zabawa ruchowa. |
8.20 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie: trening samodzielności spożywania posiłków. |
9.00 – 9.10 | Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. |
9.10 – 10.10 | Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju z uwzględnieniem przerwy pomiędzy zajęciami. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-letnich. 3 x 15 min. |
10.10 – 11.15 | Przebywanie w ogrodzie przedszkolnym. Spacery. Wycieczki obserwacyjne. Gry i zabawy terenowe. Zabawy na sali według wyboru zainteresowań dzieci. |
11.15 – 11.30 | Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. |
11.30 – 12.00 | Obiad: trening samodzielności spożywania posiłków. |
12.00 – 12.15 | Przygotowanie do leżakowania – czynności higieniczne. |
12.15 – 14.15 | Odpoczynek przy stałym dopływie powietrza. Czuwanie nad higieną snu. Słuchanie muzyki, bajki muzycznej lub czytanej przez nauczyciela. |
14.15 – 14.30 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe. |
14.30 – 14.45 | Podwieczorek. |
14.45 – 16.30 | Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i układanki stolikowe. Utrwalenie wierszy, piosenek. Zabawy naśladowcze, kinezjologii edukacyjnej. Zabawy kołowe ze śpiewem. Rozchodzenie się dzieci do domu. |